איך יודעים שצריך להפנות למיון

איך יודעים שצריך להפנות למיון

איך יודעים שצריך להפנות למיון – ההתנהלות שלנו במצבי חירום רפואיים יכולה להוות את ההבדל בין חיים ומוות במקרים רבים. כאשר אנו מבחינים בסימני חירום גופניים אצלנו או אצל אנשים הנמצאים בסביבה שלנו, חשוב לא לאבד זמן יקר, אלא לפנות לשירותי חירום כמו מד"א או אמבולנס פרטי. באופן הזה, פרמדיקים, אחיות ורופאים יוכלו לקחת את המושכות לידיהם ולתת עזרה ראשונה לאדם שזקוק לכך. על מנת שתוכלו לדעת האם מומלץ לפנות למיון או אפילו להזמין אמבולנס, חשוב שתכירו את מקרי החירום הנפוצים שיש סיכוי גדול שתיתקלו בהם, ושחשוב שתפעלו מהר כאשר הם מתרחשים.

מקרי חירום שדורשים הפנייה למיון

הגוף שלנו הוא מכונה מתוחכמת שעובדת ללא הרף במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לעתים קורה שהגוף יוצא מאיזון בגלל מחלות רקע או שינויים רגעיים שמשפיעים עליו במידה ניכרת, עד למצב של סכנת מוות, וחשוב להכיר את המקרים בהם נדרשת הפנייה למיון או זימון של אמבולנס:

  1. לחץ חזק בחזה – אם אתם או מישהו שנמצא בסביבתכם מתלונן על לחץ בחזה עם כאב המוקרן לצוואר, הלסת או הכתף בשילוב עם זיעה קרה, בחילות או קוצר נשימה, יש סיכוי גדול שמדובר בהתקף לב וחשוב שתפנו למיון, תזמינו את מד"א או תזמינו אמבולנס פרטי.
  2. נימול/שיתוק/חולשה בצד אחד של הגוף או הפנים – אלו מהווים סימנים מובהקים לשבץ מוחי, וחשוב לפעול במהרה כאשר התסמינים הללו מתרחשים. במצב של שבץ, המוח לא מקבל מספיק חמצן בגלל חסימה בעורקים שמובילים אליו חמצן, ולכן חשוב שתזעיקו במהרה שירותי חירום שיוכלו לספק חמצן ולמזער את הנזק המוחי שנגרם עקב מחסור בחמצן.
  3. התקף אסטמה חמור – במקרים מסוימים של התקפי אסתמה, דרכי הנשימה נסתמות ולא נכנס מספיק אוויר לריאות. אין צורך לומר שזוהי סכנת חיים, ושיש להזעיק שירותי חירום כדי לטפל באדם שלוקה בהתקף אסתמה חריף.
  4. כאב בשוק או בשריר הירך – כאבים חזקים בשוק או בירך שאינם עוברים במהרה מעידים על קריש דם ברגל, בייחוד אם הם מלווים בשיעול דמי, קוצר נשימה או כאבים בחזה. הרקמות סביב אזור הקריש לא מקבלות די חמצן במקרים הללו והן עלולות למות ולהוביל לצורך בכריתה או אפילו למוות, ולכן אין להתמהמה עם כאבים מסוג זה.

מלבד המקרים הנפוצים הללו, שתן בדם, דפיקות לב מהירות, מתן שתן מרובה, הקאות דמיות, יציאות דמיות וכל תסמין גופני חריג אחר דורשים טיפול מידי כדי למנוע החמרה של המצב. על ידי פנייה לשירותי חירום, תוכלו להציל חיים של אחרים ואפילו את אלו שלכם.

למרבה השמחה, כיום מלבד שירותי החירום של מד"א, תוכלו להזמין גם אמבולנס פרטי שיגיע עם צוות של נהג, רופא ואחות עד המקום בו אתם נמצאים ולטפל באדם שלוקה בבעיה גופנית. אמבולנס פרטי מהווה שדרוג של טיפולי חירום, ומלבד הסעה לבית החולים או לשירותי החירום והמיון, ניתן להשתמש בשירותים של אמבולנס מסוג זה כדי לנייד חולים ממקום למקום, להסיע אותם לשדה התעופה, ובמקרה הצורך, להסיע אדם שנפטר ממקום למקום.

אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות במצב חירום וכדי להיות מוכנים תמיד,לכן טוב שיש ביטוח סיעודי , בו חיינו או חייהם של האנשים היקרים לנו נמצאים בסכנה. כדי להציל חיים, חשוב להכיר תסמינים גופניים שמעידים על בעיה גופנית חמורה וסכנת חיים על מנת שניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים שלקו בהם ולא לבזבז רגע אחד.

מומלצים

דילוג לתוכן