איך מוצאים בית אבות מתאים?

בית אבות – שינוי בכלל ובגיל המבוגר בפרט הוא תמיד קשה, קל וחומר שינוי מקום וסביבת מגורים. אף אדם לא אוהב להיעקר מביתו וגם במעבר של אדם קשיש לבית אבות יש ממד של עקירה.

גם בהינתן הצורך במעבר כזה ניתן לעשות דברים, אשר יש בהם כדי להקהות את חריפות המעבר ולהקל עליו. הדבר הראשון הוא מציאת בית אבות שייתן את המענה הטוב ביותר האפשרי והרצוי.

כיצד לפעול כדי למצוא בית אבות שייתן מענה מיטבי?

תנאי ראשון והכרחי הוא ליצור קשר עם יועצת מקצועית, המכירה את הנושא לפני ולפנים, ואשר הניסיון הרב שלה בהתאמת בית האבות לצרכיו של הקשיש ולשיקולים משפחתיים נוספים עשוי לתת את המענה המיטבי. יועצת כזאת, הבקיאה בהבדלים בין סוגי המחלקות השונות הקיימים בבתי אבות, יכולה להמליץ על המחלקה הייעודית המתאימה ביותר. הייעוץ וההכוונה הניתנים חינם הם אמצעי חשוב ויעיל מאין כמוהו.

היות שבתי אבות נבדלים אלה מאלה, חשוב לברר מבעוד מועד את הייחוד שבבית האבות שמוצע לקשיש: סוג השירות, הרכב הצוות הטיפולי- ניסיונו והכשרתו – תנאי הקבלה, סל השירותים המוצע בו, אפשרויות התעסוקה וההיצע התרבותי, המחיר ועוד.

אבחון מצב פיזי וקוגניטיבי כתנאי לבחירה מושכלת של בית אבות ייעודי

חשוב לאבחן באופן מקצועי את הקשיש, כדאי לבדוק את מצבו הפיזי והקוגניטיבי. אבחון מדויק יקל על התאמת בית האבות בכלל והמחלקה הספציפית בפרט לקשיש המיועד לעבור מביתו.  אבחון, ייעוץ והכוונה הם דברים חשובים מאין כמוהם, אבל אין תחליף להתרשמות בלתי אמצעית במו עיניכם את בית האבות המוצע והמומלץ. בפגישה עם המנהל ועם הצוות המקצועי תוכלו להתרשם ללא מתווכים. כמו כן תוכלו להתרשם ממראה הבית, מהניקיון ומהאסתטיקה, מטיב המזון, מאפשרויות התעסוקה, מהיקף השירותים, מהסביבה הקרובה, מדרכי הגישה.

למצוא את שביל (גיל) הזהב

על מנת להקל על הקשיש את המעבר יש ליצור ולוודא כי הוא ייהנה מתמיכה שוטפת, הן על ידי הצוות המקצועי שמציע שירותי סיעוד והן, כמובן, על ידי משפחתו. בשל חשיבות התמיכה המשפחתית, חשוב לבחור בית אבות שבני המשפחה יוכלו להגיע אליו מבלי להיטלטל שעות בדרכים, לכן אין היגיון בבחירת בית אבות בדרום הארץ למי שמתגוררים בצפון הארץ.

בשקלול הנתונים הרלוונטיים לבחירת בית אבות מתאים, יש לראות בראש ובראשונה את טובת הקשיש המיועד למעבר. טובתו מחייבת התגייסות כל המשפחה ו"חלוקת עבודה" מסודרת בין כולם, כדי שהתמיכה בקשיש לא תיפול למעמסה רק על אחד מהם אלא תתחלק שווה בשווה, ככל שהתנאים האובייקטיביים מאפשרים זאת. חשוב למצוא את שביל הזהב בנושא בחירת בית אבות בגיל הזהב.

 

 

 

 

 

 

 

 

מומלצים

דילוג לתוכן