דברים שכדאי לעשות רגע אחרי הפרישה

איזה כיף! אחרי שנים ארוכות של עשייה, עבודה קשה, תפקוד תחת לחץ ושיגרה יומיומית מעייפת, הגיע גם הזמן שלכם לנוח, לצאת לגמלאות ולהתחיל ליהנות מהחיים. מי אמר שהחיים נגמרים בגיל 60? למעשה, הם רק מתחילים… זהו הגיל האידאלי לבלות, לטייל, לפתח תחומי עניין ותחביבים חדשים שעד עתה לא היה לכם כל פנאי אליהם, לבקר יותר את הילדים והנכדים ולמעשה לעשות בכל יום, בדיוק מה שבא לכם! אין עוד עבודה שוחקת שצריך לקום אליה מחר בבוקר, מעתה, אתם חופשיים לעשות ככל העולה על רוחכם.

אז מה עושים בזמן הפנוי? האם יש דברים חשובים שמוכרחים לטפל בהם וכיצד החיים ייראו מעכשיו? קבלו מספר טיפים שיעשו לכם קצת סדר בבלגן ויעניקו לכם רעיונות מעניינים.

  1. דאגו לעתידכם הפיננסי ובצעו בקרה על הנכסים שברשותכם – לאחר שנים ארוכות של עבודה קשה ומעבר בין מספר מקומות עבודה, הגיע הזמן לעשות סדר ולדעת בדיוק מהו מצבכם הפיננסי:
  • אתרו את כל החסכונות שלכם ובדקו באילו חברות מנוהלות קרן הפנסיה שלכם, קרנות השתלמות וחסכונות פנסיונים נוספים שלכם.
  • היעזרו באיש מקצוע כדי לחשב את רמת ההכנסה החודשית הצפויה לכם.
  • התייעצו עם אנשי מקצוע בנוגע למימוש הפנסיה שלכם (קבלת קצה חודשית? היוון חד פעמי?) ובנוגע למיסוי על פיקדונות חד פעמיים, כגון: מענקי פרישה, פדיון חופשה שנתית ומשיכת כספי פיצויים. בנוסף, בדקו את זכאותכם להוראת תיקון 190 – הטבה פיננסית המאפשרת לגמלאים ליהנות מקופת גמל כאפיק השקעה בשוק ההון, וליהנות מנזילות מלאה של הכסף הנחסך בה במהירות ובקלות, עם יתרונות מיסוי ייחודיים.
  • בצעו תכנון פיננסי לטווח ארוך, תוך התחשבות בהוצאות קבועות, הוצאות צפויות ועוד עלויות שעשויות להתווסף לתכנון התקציב החודשי שלכם.
  1. שמרו על הבריאות שלכם והקפידו לעשות ספורט – לא מעט אנשים טוענים כי הזניחו את הבריאות שלהם, את אורח החיים הבריא שרצו לאמץ וכמובן את אימוני הכושר, בשל שעות עבודה מרובות ומתישות. כעת, הגיע הזמן להתמקד בבריאות שלכם ולאמץ אורח חיים בריא ומאוזן שיטיב עמכם. הקפידו לאכול ארוחות מזינות ומגוונות, הימנעו משתייה ממותקת ומאכילת מזונות עתירי שומן וכולסטרול, הקפידו לשתות הרבה מים במהלך היום, ערכו בדיקות תקופתיות כדי לוודא שמצבכם הבריאותי תקין בנוסף אל תשכחו את השיניים שתמיד תישארו עם חיוך קורן,  ושלבו פעילות גופנית בשגרת החיים החדשה שלכם – אין הכוונה שתבלו בכל יום במכון הכושר ותבצעו תרגילים מורכבים, אלא שתשלבו פעילות גופנית פעמיים-שלוש בשבוע, בהתאם ליכולת הפיזית שלכם ולמצבכם הבריאותי: צאו להליכה בפארק, שחו בבריכת השחייה, שחקו טניס או השתתפו בשיעורי עיצוב וחיטוב – העיקר שתעשו קצת ספורט.
  2. פתחו תחביבים ותחומי עניין חדשים – זהו הזמן המושלם לפתח תחביבים ישנים או חדשים ולעשות דברים שתמיד חלמתם עליהם, אך לא היה לכם זמן. נגנו בגיטרה, בפסנתר או בכינור, לימדו פיתוח קול, הצטרפו למקהלה, שחקו כדורגל, טניס או שחמט, לימדו שפה חדשה, שפרו את כישורי הריקוד שלכם או הצטרפו לשיעורי פיסול וכדרות. זה הזמן שלכם לפרוח ולעסוק בדברים שמעניינים, מעשירים ומספקים אתכם.
  3. התנדבו בעמותות שונות – אנשים רבים המגיעים לגיל פרישה, חשים לעיתים ששגרת היום יום שלהם נפגמה ושנפער חלל בחייהם, לכן הם מחפשים מקומות שיוכלו לספק להם תעסוקה, עניין, הנאה ושיגרמו להם להרגיש שוב מועילים ולמלא את החלל שנוצר. אם זהו המצב שלכם – התנדבות בעמותות שונות ומגוונות, יכולה להיות הפתרון האידאלי עבורכם. תוכלו להתנדב על בסיס יומי/שבועי/חודשי במגוון עמותות וארגונים עבור ילדים חולים, אנשים עם מוגבלויות פיזיות, ניצולי שואה, בעלי חיים, תינוקות הזקוקים לחיבוק בבתי החולים, ועוד עשרות ארגונים דומים. מדובר בעשייה משמעותית, מספקת ומהנה, שלא רק תורמת לכם, אלא בעיקר לאנשים הזקוקים לכך.
  4. צאו לטייל בארץ ובעולם – נצלו את מזג האוויר הנוח, התפעלו מנופים עוצרי נשימה וצאו לטייל במגוון אתרים ומקומות מרהיבים ביופיים, בארץ ובעולם. תוכלו לתכנן טיול בצורה עצמאית או להצטרף לטיול מאורגן עם קבוצה ומדריך. יציאה לגמלאות היא המועד האידיאלי לספוג טבע, נופים ותרבויות חדשות, ללא מגבלת זמן, ללא הפרעות וללא הסחות דעת, שמגיעות ממקום העבודה. כך תוכלו להנות מהפנסיה שלכם בצורה האידאלית ביותר.

 

מומלצים

דילוג לתוכן