דיור מוגן בירושלים – הבחירה הטובה ביותר עבור ההורים שלנו

אנשים מבוגרים רבים בוחרים לעזוב את בית המגורים שלהם, למכור או להשכיר אותו, ולעבור להתגורר באחוזות דיור מוגן. זו החלטה לא פשוטה עבורם, מאחר והיא מאלצת אותם לשנות סביבת מגורים, מאלצת אותם לשנות סגנון חיים, ועבור רבים מהם זו גם לא החלטה פשוטה, מאחר והם נדרשים לעבור ולהתגורר במקום בו מתגוררים אנשים שהם לא מכירים עדיין. 

אך החלטה לעבור לאחוזת דיור מוגן בירושלים או בכל עיר אחרת, זו החלטה מאוד מקובלת עם רציונאל ברור מאחוריה, בוודאי עבור אנשים מבוגרים שילדיהם אינם חיים איתם או בסביבתם. אחת הבעיות הקשות שאנשים מבוגרים נאלצים להתמודד איתה, היא הבדידות. בין אם זה בגלל שהילדים והנכדים רחוקים, בין אם זה בגלל שהם התאלמנו וחיים לבדם או בגלל שלא נותרו עוד חברים בסביבתם. 

מעבר לאחוזת דיור מוגן בירושלים ובמקומות אחרים, נועד בין היתר להתמודד עם בעיה זו. במקום להתגורר בבית לבד, אפילו אם הוא שלהם, הרי שהרבה מאוד אנשים מבוגרים, בני הגיל השלישי, מעדיפים לחיות בסביבה עם בני גילם, סביבה מוגנת שמספקת להם איכות חיים גבוהה, מספקת להם תחושת ביטחון, ולא פחות חשוב, חיי חברה. 

אחוזות דיור מוגן נועדו לענות על צורך חברתי ואישי של בני הגיל השלישי. כפי שאנחנו יודעים, אנשים מבוגרים לא תמיד מרגישים שייכים, בוודאי לא בעולם שהוא הרבה יותר מותאם לצעירים. בפרט זה נכון, כאשר הילדים עסוקים בקריירה ובניהול המשפחה שלהם, ולא תמיד יש להם את הזמן והיכולת לספק את הצרכים הנדרשים עבור ההורים שלהם. במסגרות של דיור מוגן, עונים על צורך זה בהיבטים שונים, לכן הן נתפסות כמקום בטוח, נכון ומשתלם למגורים עבור בני הגיל שלישי. 

דיור מוגן

מה אפשר למצוא במסגרת דיור מוגן? 

אחוזות דיור מוגן מספקות לדיירים שלהם 5 דברים עיקריים:

ביטחון – המקום מוגן 24/7, על ידי מאבטחים, מצלמות, גדרות וכל מה שנדרש בשביל למנוע מזרים להיכנס למקום. 

שירותי בריאות – למרות שמדובר במקום אליו עוברים להתגורר אנשים עצמאים, אנשים שיכולים לנהל את חייהם מבלי להזדקק לעזרה רפואית או אחרת, הרי שבמקום יש שירותי בריאות קבועים, כך שאם חס וחלילה קורה משהו, תמיד אפשר לקבל עזרה. 

פעילויות חברתיות – הנהלות של אחוזות דיור מוגן משקיעות הרבה מאוד כסף וזמן בפעילויות חברתיות, תרבותיות שונות. טיולים, הרצאות, הופעות, הצגות ועוד. זאת על מנת לספק לדיירים חיי תרבות עשירים. 

חברה – כאמור, מה שעומד בבסיס הרעיון של אחוזות בדיור מוגן, זו היכולת של בני הגיל השלישי לגור עם בני גילם, סביבה מוכרת ונוחה. 

מתקנים – מלבד הדירות עצמן, הרי שהאחוזות כוללות מתקנים שונים, ספרייה, בריכה, חדר כושר, כל אחוזה כוללת מתקנים שונים על פי היכולות הכלכליות של המקום ובהתאם לצרכים של הדיירים המתגוררים בה. 

מאמר זה נכתב עבור אתר הגיל השלישי

מומלצים

דילוג לתוכן