דיור מוגן – כבד את הוריך

דיור מוגן – כבד את הוריך

נושא הדיור מוגן זוכה לפופולריות רבה בקרב אנשים רבים. קשישים ואנשים מבוגרים מתחילים להבין שבעת זיקנה הם יחוו קשיים רבים כגון בדידות, קשיים פיסיים וכדומה. לכן קשישים רבים פונים לפתרונות של דיור מוגן, בעיקר על מנת להקל על הקשיים העתידים לבוא.

הגיל השלישי נחשב לגיל מאד הפכפך. גיל זה יכול להיות כרוך בקשיים רבים אך מנגד יכול להיות מאד מהנה. ישנם אנשים המגיעים לגיל השלישי והם מרגישים שזה הזמן שלהם להתחיל לחיות, לצאת לטיולים, לחדש תחביבים, להכיר חברים וכדומה. מנגד יש אנשים המגיעים לגיל זה וחווים קשיים רבים גם בפן הנפשי וגם בפן הפיסי. כל נושא בתי ההורים נותנים מענה לקשישים רבים בין אם מדובר על קשיש שיחסית קל לו בחיים ובין אם מדובר על קשיש שקשה לו בגיל המבוגר.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא בית הורים לכל דבר ועניין, עם זאת חשוב לזכור כי דיור מוגן, בשונה מבתי הורים אחרים, הוא בית הורים המתאים לקשישים היכולים לנהל אורח חיים באופן עצמאי לגמרי ואינם זקוקים לתמיכה או עזרה קבועה.
במסגרת הדיור המוגן שגרת היום-יום נקבעת על ידי הדיירים בלבד. הנהלת הבית אינה יכולה לקבוע את סדר היום של הדיירים. צוות הנהלת הבית יכולה להמליץ על פעילויות אך בפועל ההחלטה היא רק של הדייר בבית.

דבר נוסף ששונה בדיור מוגן מבתי הורים אחרים הוא כל נושא אורח החיים. היום, רוב בתי הדיור מוגן מציעים לדיירים אורח חיים יוקרתי ומעניין. הדיירים נהנים מפעילויות מעניינות ומלאות בתוכן החל מקורסים שונים, פעילויות העשרה, טיולים בארץ, הרצאות מקצועיות, חדרי כושר, בריכות שחייה, שירותי אחזקה, אבטחה, חדרי אוכל, שירותים רפואיים ועוד שלל שירותים לרווחת הדיירים.

דיור מוגן

מעבר לדיור מוגן – מה לקחת בחשבון?

מעבר לדיור מוגן יכול להיות שינוי משמעותי במיוחד עבור קשיש בגיל השלישי. בדרך כלל קשישים בגיל השלישי גרים בדירה שלהם כבר הרבה זמן. השינוי הזה יכול להיות שינוי קשה עבורם ולכן חשוב לעשות את המעבר בצורה נוחה ובהתחשבות בקשיש.
חשוב להסביר לקשיש שהמעבר הוא שינוי חיובי בו יהיה לו שגרת חיים מעניינת עם שלל פעילויות ומגוון של אפשריות. בנוסף, חשוב להדגיש את הנושא של הקרבה למשפחה. מעבר לדיור מוגן בדרך כלל גורם לחשוב שכעת הקשיש יהיה רחוק ממשפחתו ולא יבואו לבקר אותו לכן, חשוב להסביר שהמעבר לדיור מוגן דווקא יקרב אותו לבני המשפחה. לבני המשפחה יהיה קל יותר לבוא לבקר בדיור מוגן וגם נעים יותר.

לסיכום:

דיור מוגן הוא פתרון מעולה לבני הגיל השלישי שרוצים להנות מהפנסיה שלהם. דיור מוגן נותן לקשיש חיי חברה, אורח חיים מעניין ואפילו אפשרויות של יצירת קשרים רומנטיים. החיים בדיור מוגן מלאים בתוכן ועניין וכל שעובר הם מרגישים מלאים.

מומלצים

דילוג לתוכן