דיקור סיני לגיל השלישי

דיקור סיני הינו טיפול עתיק יומין שהיה  מקובל כבר לפני אלפיים שנה ויותר במזרח הרחוק. ביסוד הפילוסופיה המלווה טיפול זה קיימת ההנחה כי בגוף קיימת אנרגיה שזורמת בערוצים שונים. היא אנרגיית  הצ'י. כאשר היא אינה זורמת היטב יש צורך בטיפול שיחזיר את הגוף לשיווי  המשקל שלו. מבוגרים בתקופת הגיל  השלישי סובלים מבעיות שונות שנובעות מתחלואי גוף ונפש, ולכן, דיקור סיני טוב להם, ובמקרים רבים, אף מתבצע עבורם. דיקור סיני הוא טיפול שנחשב לטבעי ואלטרנטיבי ומייתר את השימוש בתרופות כימיות ולעובדה הזאת יש יתרונות רבים וחשובים. הטיפולים מומלצים במקרים שונים: כאשר הזקן שרוי בדיכאון, להקלת כאבים ולצורך איזון מערכות שונות בגוף.

זרימת אנרגיה

לאורך הגוף קיימים ערוצים בהם זורמת אנרגיה. לאורך הערוצים קיימות נקודות אשר קשורות ולאברים שונים. דיקור בנקודות אלו יכול להביא להקלה באבר  הסובל. כך ניתן לסייע בויסות לחץ דם, להקל במקרים בהם מאובחנים סימפטומים של עייפות, אפתיה, חוסר שינה, סוכרת, כאבים כרוניים  עיכול ועוד. כל טיפול משתנה מאחד לשני ומותאם ספציפית למטופל. הדיקור משפיע על הגוף ומרגיע את  הנפש. ידוע כי בריאות הגוף והנפש קשורות ביניהן קשר בל יינתק, ולכן, איזון  הגוף משפיע לטובה על  הנפש ונפש רגועה מסייעת לגוף לרפא את  עצמו. כך, איכות החיים של הקשיש משתפרת לאחר כל טיפול, ובוודאי, לאחר סדרת טיפולים קבועה.

טיפולים מומלצים

כל טיפול אורך פרק זמן אחר בהתאם לבעיה ממנו סובל  המטופל. בפגישה ראשונה תוצג הבעיה והמומחה יחליט על סוג הטיפול  הנדרש ונקודות הדיקור. המחטים בהם משתמשים הינן דקות וסטריליות ונועדו לשימוש חד פעמי. הטיפול בטוח והמטופל אינו מרגיש בכאב. למעט תחושת כאב מינימאלית בעת החדרת המחט או  בשל משיכתה. מטפל  מיומן מרחיב את יריעות הטיפול לאלמנטים נוספים ואף מדריך את הלקוח לגבי ניהול אורח חיים בריא ותזונה נכונה. ההדרכה מגיעה על פי המבנה הגופני שלו ומצב בריאותו. לצד כל אלה, הוא מלמד אותו על שיטות  הרפיה פשוטות המובילות לשיפור מצב רוחו ואיכות שנתו.

דיקור סיני הוא אחד משיטות הטיפול  האלטרנטיביות  הגורסת כי  הגוף יכול לרפא את עצמו במצבים שונים ללא שימוש בתרופות כימיות אלא טבעיות בלבד. הוא יכול לסייע כאשר הגוף שרוי לאורך זמן במצבים פיסיים, רגשיים ונפשיים בעיתיים ויכול לעזור מאד גם לאנשים סיעודיים . הטיפול מתייחס לאדם ולא למחלה הספציפית ולתסמינים  הנלווים לה. אצל מבוגרים תחושות כמו: דיכאון, עצב, חרדות, אפטיה וכדומה הן נפוצות יותר בגלל אורח החיים, חוסר התנועה, המוגבלות, מחלות הכרוניות ועוד. במקרים כאלו, לא תמיד תרופות כימיות מומלצות ואילו דיקור סיני יכול לבצע היטב את  העבודה ללא תופעות לוואי מסוכנות. מומלץ לקבל שירותי דיקור סיני אצל  מומחים לנושא אשר מתמחים בטיפולים לגיל השלישי. תחושת החיוניות וההקלה לאחר כל טיפול כזה שווה את  ההשקעה הנלווית לה.

מומלצים

דילוג לתוכן