ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן   

ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן   

ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן  – כל קשיש צריך למצוא את המקום המתאים לו למגורים. כמובן שהבחירה נמצאת בידיים שלו, אבל בסופו של דבר גם לבני המשפחה שלו יש חלק משמעותי בבחירה שלו. וזאת מכיוון שהם קשורים בקשר ישיר לעניין, והיכולת שלהם להושיט יד ולסייע טכנית או כלכלית משפיעה על ההחלטה. אמנם הפרמטר המשמעותי ביותר לקבלת ההחלטה יהיה בסופו של דבר המצב הפיסי של הקשיש. איך הוא מרגיש? מאילו מחלות הוא סובל? איזו עזרה הוא צריך לקבל ברמה יומיומית? כל קשיש צריך למצוא את המקום בו הוא יקבל מענה מושלם ומותאם לצרכים האישיים שלו.

המענה בבית אבות

בתי האבות מציעים מענה עבור קשישים שזקוקים סיוע ועזרה צמודים ברמה כזו או אחרת. מדובר במוסד שיש בו צוות רפואי על בסיס קבוע. ולכל קשיש ששוהה במקום יש תיק רפואי ותכנית אישית שמתנהלת במטרה להועיל לו ולשפר את המצב שלו. כלל הקשישים נהנים מארוחות מתאימות למצב הרפואי שלהם, וכן מפעילויות שנועדו להפיח רוח חיים ולשמור על המצב הבריאותי הקיים. בבית אבות יינתן גם טיפול סיעודי במקרה הצורך. למעשה בכל בית אבות תהיה חלוקה בין המחלקות השונות על פי המצב הפיסי בו הקשיש נמצא.

ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן   –  המענה בדיור מוגן

דיור מוגן נועד לספק מענה מסוג אחר. דיור מוגן הוא שם כולל לדירות שנועדו לספק מענה לקשישים שאמנם התבגרו ולא משתלבים עוד בקרב האוכלוסייה הצעירה, מבחינת יציאה לעבודה ויתר מטלות היום. אבל מבחינה פיסית המצב שלהם תקין. הם בריאים ולא זקוקים לטיפול רפואי יומיומי. קשישים אלו יכולים ליהנות ממענה מותאם להם במסגרת של דיור מוגן. כל קשיש יקבל את יחידת הדיור שלו בה הוא יוכל לנהל את סדר יומו בעצמאות מלאה. אם כי במקום הוא נהנה ממבנה קהילתי מהנה ותומך שממלא את היום בפעילויות וקשרי חברות עם בני גילו.

יש לציין כי בדיור מוגן לקשישים יכולים לקבל טיפול רפואי שכן במקום יש כוננות של גורמים רפואיים שיוכלו להיענות במקרה הצורך, ולהגיש טיפול נחוץ במקרה וייווצר מצב רפואי כלשהו. כך שסביבה זו מצד אחד הינה סביבה בריאה ומאפשרת חיים עצמאיים ללא כל הגבלות, ומנגד הצוות במקום זמין וערוך, ערני ועוקב אחר חיי הקשישים במקום.

יש מספר הבדלים בין בית אבות לבין דיור מוגן. כמובן שהבחירה תיעשה בהתאם למצבו ולרצונו של הקשיש. לכל אחד יתאים מענה שונה. שימו לב – חשוב מאוד כי הקשיש יאהב את המקום אליו הוא עוזב, כדי שתהיה לו שמחת חיים והוא ייהנה במקום. רק לאחר מחשבה מרובה ובחירה עצמית אפשר לקדם את הבחירה ולהצליח לאתר את המקום המתאים והמוצלח ספציפית בהתאם למצב.

כמה חשוב כי הקשיש ימצא את המקום המתאים והטוב עבורו – כך שהוא יוכל לחיות את חייו בניחותא.

מומלצים

דילוג לתוכן