השגת הזכויות מהביטוח הלאומי

במשך כל תקופת חיינו. לאחר שיחרורינו מהצבא ועד גיל פנסיה, כולנו, כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל מחויב על פי חוק להפריש מדי חודש בחודשו ממשכורתו לביטוח הלאומי ולו כדי שישאר לו גרוש לבן ליום שחור. לעיתים המוסד לביטוח לאומי שלו לא מעט מדורים מעבירים את בני הגיל השלישי עשרת מדורי גיהנום ולו רק כדי לקבל את המגיע להם.  על כן נשטח לפניכם כמה עובדות שיסייעו לכם, האזרחים הוותיקים. להתמודד מול ביטוח לאומי.

גמלת סיעוד

אם נזקקנו לסיוע מהביטוח הלאומי רק בגיל הפרישה. מזלינו שפר עלינו מכיוון שישנם לא מעט אנשים הזקוקים לסיוע מהביטוח הלאומי עוד בטרם הגיעם לגיל הפרישה. למשל, בגלל נכות או תאונה ואז מה שעליהם לעשות הוא להגיש בקשה. רצוי באמצעות עורך דין ביטוח לאומי לטובת קבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי. גמלת שירותי סיעוד למעשה מאפשרת למגיש הבקשה לקבל סיוע בכל הפעולות הנוגעות לתפקוד האישי. אם מדובר בקניות, בישול, רחצה, הלבשה, האכלה, ניהול משק הבית ועוד. נכון לינואר 2020 ישנן 6 דרגות זכאות המקנות בין 5 ל30 שעות טיפול שבועיות. על כן במקרה הצורך, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בענייני ביטוח לאומי שיידע לסייע לכם לקבל את מלוא העזרה לה אתם או יקיריכם נדרשים לה. בנוסף הוא יכין אתכם לקראת הועדות השונות של הביטוח הלאומי שקובעות את רמת הכשירות שלכם או יקיריכם. כך שלא יוכלו לסרב לבקשתכם או לגרום לכם לכאב ראש מיותר בסחבת וניירת.

קצבת אזרח ותיק

קצבת אזרח ותיק זוהי קצבה הניתנת לכל אזרח ותיק בישראל והיא נקבעת על פי קריטריונים של שנת לידה. כך בהגיעכם לגיל המסויים. אתם תהיו זכאים לה. נכון להיום מי שנולד לאחר שנת 1950, זכאי לקצבת אזרח ותיק מגיל 70. לגבי מי שנולד לפני 1950 ישנם קריטריונים שונים, הוא עשוי לקבל את הקצבה לפני גיל , 70, בהתאם לשנת הלידה ולחודש. אדם שהגיע לגיל פרישה, שהוא 67 לגברים ו 62 לנשים, זכאי לקבל קצבת זקנה אך ורק אם הכנסתו החודשית נמוכה מ 6,000 שקלים, גם במקרה שההכנסה החודשית עוברת את 6,000 שקלים אך לא עוברת את ה9,000 שקלים, זכאי האדם לקבל קצבה חלקית. במקרה והייתם זכאים לקצבת נכות כללית עוד לפני גיל הפרישה, תהיו זכאים בנוסף גם לקצבת הזקנה ללא עמידה בתנאים מסויימים. קריטריונים נוספים המשנים את גובה קצבת הזקנה, הם מספר ילדים והאם מגיש התביעה חי בגפו או בזוגיות. אך אל לכם לדאוג, בהגיעכם לגיל המיוחל, ביטוח לאומי ישלחו לכם טופס, אך אם הגעתם לגיל המיוחל ולא קיבלתם טופס, תמיד תוכלו לשלוח בקשה לביטוח הלאומי באמצעות עורך דין ביטוח לאומי. לסיכום, אל תשליכו את יקיריכם לעת זקנה, עיזרו להם לפרוש בכבוד ולקבל את מירב הזכויות שלהם הם זכאים.

מומלצים

דילוג לתוכן